Khamis, 16 Mei 2013

Linda and Saleha are that same, wonderful friends

Linda and Saleha are that same, wonderful friends. - Linda dan Saleha adalah kawan yang sama yang hebat tu.

Perkataan same sebagai adjective
Sebagai adjective, perkataan same memberi maksud sama dan ia mengubah maksud perkataan jenis noun (atau pronoun), contohnya: same person, same woman, same eyes, same feeling, same problem, same thought, same friend, atau sebagainya:

Linda:
Good morning, Saleha. Are you that same, wonderful person as always?
- Selamat pagi, Saleha. Adakah awak orang yang sama yang hebat seperti biasa tu?

Saleha:
Good morning, Linda. I guess I am that same person, thanks for asking. How about you, Linda? Are you that same, gorgeous woman as always?
- Selamat pagi, Linda. Saya rasa saya adalah orang yang sama, terima kasih kerana bertanya. Bagaimana pula dengan awak, Linda? Adakah awak orang yang sama yang cantik seperti biasa tu? 

Linda:
That depends if Zubir looks at me with the same pair of eyes, haha. Do you have the same feelings towards Zubir, Saleha?
- Itu terpulang jika Zubir melihat saya dengan menggunakan pasangan mata yang sama, haha. Adakah awak mempunyai perasaan yang sama terhadap Zubir, Saleha? 

Saleha:
Hmm, I wouldn't say the same feelings, if you know what I mean. Oh, are we going to talk about the same problem between you, me, and Zubir again?
- Hmm, tidaklah saya nak kata perasaan yang sama, jika awak mengetahui maksud saya. Oh, adakah kita akan bercakap mengenai masalah yang sama di antara awak, saya, dan Zubir lagi?

Linda:
Oops, I'm sorry Saleha, it is that same, old thought creeping in my mind. We will always be that same pals, right, Saleha?
- Op, maafkan saya Saleha, ia adalah fikiran lama yang sama tu yang menyusup ke dalam minda saya. Kita akan sentiasa menjadi kawan yang sama tu, kan, Saleha? 

Saleha:
Hehe, sure, Linda. We will always be that same, wonderful friends forever :)
- Hehe, sudah tentu, Linda. Kita akan sentiasa menjadi kawan yang sama yang hebat tu buat selamanya :)